Polacy w Wielkiej Brytanii .
Wielka Brytania, Szkocja, Fort William, Szkocja.Odwiedz dzial mieszkania, benefity w Szkocji.Szkocja to nasz drugi dom
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Polacy w Wielkiej Brytanii . Strona Główna
->
Poradnik domowy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
O forum
----------------
Regulamin Forum
Lepszym byc
Konkursy, ogloszenia
Forum ogólne
----------------
Przywitaj sie
Dla Gosci
Ankiety i artykuły
Roznosci
Poradnik domowy
Ślub i wesele
----------------
Panna młoda
Pan młody
Sprawy organizacyjne
Młodym małżenstwem być
Rodzina
----------------
Przyszla mama
Być ojcem
Nasze dzieci
Rodzina
Zdrowie
Kulinaria
Kobieta
----------------
Moda
Uroda
Stylizacja paznokci
Kurs stylizacja paznokci, zdobienie paznokci
Babskie pogaduchy
Wizaz
Mezczyzna
----------------
Sport
Motoryzacja
Meskie sprawy
Humor i rozrywka
Elektronika, sprzęt, komputery
Mieć "nascie" lat
----------------
Hobby
Pierwsza miłość
Sex
Szkoła
Muzyka
Emigracja
----------------
Polacy za granica
Praca za granica
Simple English
Mieszkanie w Wielkiej Brytanii
Benefity: Tax cedit , Child benefit ....
Forum regionalne
----------------
Szkocja
Anglia
Walia
Irlandia
Polska
Inne
Ogloszenia
----------------
Sprzedam
Kupie
Oddam / Przyjme
Inne
Życie kulturalne
Śmietnik
----------------
Niepotrzebne posty
Dodatki
----------------
To forum odwiedzilo już
Shoutbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
1dorota
Wysłany: Wto 14:45, 25 Sie 2015
Temat postu:
bardzo mi się nie podoba ten program Perfekcyjna Pani Domu. Wynika z niego że celem każdej kobiety jest sprzątanie, gotowanie a jej mąż/parter może nić nie robić. Gdy wracam po 8 godzinach z pracy nie zawsze mam siłę jeszcze stać przy garach czy szorować podłogę
Kububulba
Wysłany: Wto 9:22, 25 Lis 2014
Temat postu:
usuwanie zapachu naftaliny (zdarza się, koleżanka mi tak zmasakrowała sukienkę) - wyprać dwa razy po czym suszyć na ciepłym grzejniku. Po wysuszeniu na grzejniku, powiesić sukienkę na dworze na kilka godzin.
KiM
Wysłany: Wto 9:03, 19 Sie 2008
Temat postu:
Hehe no oczywiscie ze moze:P A nawet powinien zeby Pani mogla odpoczywac:P hehe
easyrider
Wysłany: Nie 8:07, 17 Sie 2008
Temat postu:
A Pan domu to już nie może być perfekcyjny ?
KiM
Wysłany: Pon 15:38, 21 Lip 2008
Temat postu:
Sądze ze ta stronka sie wam przyda
http://www.kawencja.com/plamy.html
KiM
Wysłany: Pon 15:37, 21 Lip 2008
Temat postu:
Pleśń
Usuwanie plam pleśni jest uciążliwe i trzeba je niekiedy powtórzyć kilka razy. Najlepiej jest takie plamy moczyć w zsiadłym mleku. Możemy również pocierać maślanką lub sokiem z pomidorów a następnie spłukać wodą. Jeśli to nie pomoże, to wywabiamy je wodą utlenioną z dodatkiem octu, ewentualnie pocierać gorącym 5% kwasem szczawiowym i na końcu płuczemy. Plamy na wełnie i białym jedwabiu naturalnym czyścimy szmatką nasączoną w 3% roztworze amoniaku. potem moczymy 3% roztworem wody utlenionej po czym płuczemy.
Świeże plamy usuwa się , pocierając kawałkiem materiału umoczonym w wodzie utlenionej. Skórę, na której powstała pleśń, przetrzeć antyseptycznym środkiem do płukania jamy ustnej.
mak4701
Wysłany: Nie 20:16, 20 Lip 2008
Temat postu:
czym odplamic zaplesnialy material? W szopce w takiej w ogrodzie trzymalam corki hustawke i powloka materialowa jaka na niej byla w niektorych miejscach przyplesniala. Wlozylam ja do pralki ale wszsytko nie zeszlo. da rade to jakos doprac?
dorcia
Wysłany: Czw 22:00, 17 Lip 2008
Temat postu:
wow Kim super porady napewno bede tu czesto zagladac
KiM
Wysłany: Pon 19:23, 14 Lip 2008
Temat postu:
ABY USUNĄĆ Z SZAFY ZAPACH STĘCHLIZNY CZY WILGOCI, na spodeczkach układano, w kilku miejscach jej wnętrza goździki lub owoce świeżej pigwy albo stawiano kubek wrzącego mleka.
SZUFLADY W SZAFIE CZY KOMODZIE, które trudno się otwierają, wystarczy potrzeć od spodu suchym mydłem lub kawałkiem świecy.
KUCHENNE ZAPACHY - nawet najbardziej przykre - pochłoną ugotowane w małej ilości wody następujące zioła i przyprawy: mięta, pieprz, goździki i majeranek. Po zawrzeniu pod przykryciem należy je następnie gotować odkryte na małym ogniu. Również skórka z cytryny czy pomarańczy spalona na blasze lub ruszcie piekarnika zabija zapach smażeniny. Inny sposób - to gotowanie octu w odkrytym rondelku, aż do całkowitego wyparowania.
SPÓD ŻELAZKA CZYŚCI SIĘ szmatką zwilżoną octem i maczaną w soli; można też żelazkiem przetartym octem "prasować" rozsypaną garść soli.
DO GORĄCEJ WODY DO ZMYWANIA NACZYŃ - gdy nie mamy "Ludwika" czy "Pura" - wystarczy wsypać garść mąki pszennej i łyżkę soli kuchennej. Można też przeznaczyć do zmywania wodę, w której gotował się makaron.
KiM
Wysłany: Pon 19:22, 14 Lip 2008
Temat postu:
SPOSOBY
Na wtyczki naklejaj kartki z napisami do czego należy dana wtyczka... to ułatwi sprawde, gdy kable będa poplątane :)
Aby ubrania ładnie pachniały do skarpetki (takiej przezroczystej) wrzuc lawendę zawiąż wstążką i powieś w szafie.
2. Składaj ręczniki w takie sposób, aby nie było widac kantów
3. Włóż pół cytryny do zmywarki- dla zapachu :)
4. Nie używaj metalowych wieszaków (ubrania się na nich gniotą)
5. Jeśli położysz popoduszkę na ręce, a ona opadnie to znaczy że jest stara, pełna kurzu, martwej skóry, martwych i żywych roztoczy oraz potu. Jeśli nie opada i pozostaje w tej samej pozycji mozesz na niej spać ;)
6. Przechowuj stare skarpetki bluzki i ciuchy możesz wykorzystać je jako szmatki.
7. Prezenty (np czekoladki) powinnaść wykorzystać na przyjęciu.
KiM
Wysłany: Pon 19:19, 14 Lip 2008
Temat postu:
PORADY:
1. Sposoby na plamy:
na plamy z kleju pomoże płyn do naczyń i woda
na plamy z katchupu pomoże ocet i woda
na masło owocowe pomoże roztwór wody z sodą
na atrament pomoże denaturat
2. Rzeczy w szafkach muszą być uporzadkowane (szybciej zrobisz liste zakupów)
3. Co 0,5 roku rób przegląd rzeczy w szafie
4. Nigdy dość plastikowych pojemników
5. W buty wsadz zwinięte gazety, dzięki temu buty zachowają kształt
6. Wsadzaj mniejsza torbę w większa (zaoszczedzisz miejsca)
7. Do czyszczenia metalowych powierzchni używaj oliwki dla dzieci
8. Wyrzucaj zwiedniete kwiaty
9. Pamietaj o recyklingu :):)
KiM
Wysłany: Pon 19:19, 14 Lip 2008
Temat postu:
Etykieta podczas prowadzenia imprez:) Nie popełnij gapy! wstyd
• Fartuszek należy zdjąć, zanim przyjdą goście.
• Obdzielanie gości kapciami jest nieeleganckie.
• Wchodzącym gościom trzeba pomóc rozebrać się, powiesić palta, a tym, którzy są u nas po raz pierwszy - wskazać łazienkę.
• Po wprowadzeniu gości do pokoju należy przedstawić sobie tych, którzy się nie znają.
• Gdy przybędą już wszyscy, należy zaprosić gości do stołu, wskazując im miejsca.
• Na miejscach honorowych sadza się osoby najstarsze, jubilatów, solenizantów, młodą parę, itp.
• Małżeństwa należy raczej rozdzielać.
• Panie sadzać między panami.
• Zaraz po przybyciu gości należy wyłączyć telewizor.
• Można urządzić kącik do palenia, gdyż przy wspólnym stole nie powinno się palić.
• Nie powinno się natrętnie zachęcać gości do jedzenia.
• Gospodyni powinna troszczyć się, by niczego na stole nie brakowało.
• Podając potrawy, w pierwszej kolejności należy obsłużyć osoby starsze i honorowe, potem panie i resztę gości.
• Gospodyni musi dbać o estetykę stołu, usuwając w porę brudne naczynia.
• Gospodarze powinni czuć się odpowiedzialni za trzeźwość gości! Kategorycznie nie powinni też dopuszczać do prowadzenia samochodu przez osoby pijące.
• Gdy jedno z gospodarzy wychodzi do kuchni, drugie musi pozostać z gośćmi.
• Dobrym obyczajem jest wzniesienie toastu za zdrowie gości.
• Nie wolno nalegać, aby goście zostali, kiedy właśnie chcą wyjść.
• Wychodzącym do przedpokoju gościom trzeba pomóc ubrać się i poczekać, aż wyjdą. Przed wyjściem - podziękować za przybycie.
• Serwetkę kładziemy zawsze po lewej stronie talerza lub na jego środku, kiedy jest jeszcze pusty.
• Dania podzielone na porcje i zupy podaje się z prawej strony, natomiast te do nakładania z półmiska - z lewej. Napoje nalewa się z prawej strony. Talerze brudne zabiera się z prawej, a czyste stawia z lewej strony.
• Kieliszki ujmujemy prawą ręką, więc stawiamy je po prawej stronie i ustawiamy wg kolejności użycia.
• Owoce podaje się gościom tak, żeby mogli zjeść łatwo i wygodnie, nie psując estetycznych wrażeń współbiesiadników - to zasada podstawowa.
• Najlepiej podawać owoce całkowicie przygotowane do jedzenia, tj. obrane, oczyszczone z pestek i gniazd nasiennych i tak pokrojone, by można je było nabrać na talerzyk i jeść sztućcami.
• Stół nakrywa się białym lub kolorowym obrusem, dostosowanym wielkością do powierzchni stołu. Brzegi obrusa zwisają poza krawędzie stołu równo ze wszystkich stron, na długość 20- 30 cm. Obrus powinien być świeży, co podkreślają kanty powstałe w wyniku jego złożenia. Jeżeli używamy porcelany we wzorki, stół nakrywamy gładkim obrusem, i odwrotnie - gdy porcelana jest bez wzorków, korzystamy z obrusa we wzorki.Zanim przykryjemy stół obrusem, kładziemy miękką tkaninę i folię plastikową. Wygładzają one nierówności stołu i zabezpieczają przed ewentualnymi skutkami rozlania wina lub zupy, tłumią dźwięki zmienianych talerzy, kieliszków, sztućców.
• Napoje podajemy w odpowiednio dobranych kieliszkach i szklankach, które podnoszą również estetyczny wygląd stołu. Liczba kieliszków i szklanek zależna jest od serwowanych napojów, przy czym dla każdego napoju jest przeznaczony inny rodzaj szkła.
• Kieliszki ustawia się nieco z prawej strony, powyżej talerza podstawowego, szeregując je wg kolejności użycia. Oddzielnie stoi szklaneczka, którą napełnia się oziębłą wodą mineralną. Jeśli do przystawki podamy wódkę, kieliszek ten znajdzie się pierwszy od prawej strony, drugie miejsce zajmie kieliszek do białego, a trzecie - do czerwonego wina. Kieliszek do szampana lub wina deserowego zajmie ostatnie miejsce w rzędzie. W wypadku braku miejsca na stole kieliszki mogą być ustawione w dwa rzędy.
• W niektórych sytuacjach kawę po posiłku pijemy przy tym samym stole. Kieliszków do winiaku i likieru nie stawiamy razem z innymi, podaje się je dopiero po nalaniu kawy do filiżanek.
• Układając menu, kierujemy się powszechnie obowiązującą kolejnością, w jakiej spożywamy poszczególne dania: przystawka, zupa, danie rybne, danie mięsne, sery, deser, kawa
• Liczba podanych dań w czasie śniadania lub obiadu zależna jest od charakteru przyjęcia i możliwości finansowych gospodarza. Najczęściej podaje się kilka dań, dowolnie dobranych, przy zachowaniu obowiązującej kolejności. Podajemy więc danie rybne przed mięsnym, a przystawkę zimną przed zupą. Nie można podać dania z ryby po daniu z mięsa, a serów przed zupą. Zbyt bogate przyjęcie, urządzane ponad stan, nie daje najlepszego świadectwa o naszej gospodarności, zwłaszcza, że nie liczba talerzy na stole decyduje o przyjaźni i ludzkiej życzliwości. Śniadania i obiady wydawane w czasie oficjalnych kontaktów cechuje skromność w doborze dań. Jednakże powinny one być smacznie przyrządzone i ładnie podane.
• Dekoracje stołu nie mogą przesłaniać widoku gościa z naprzeciwka.
• Przy większej liczbie gości możesz wskazać układ osób poprzez umieszczenie wizytówek na stole.
• Jeśli stół jest za mały na umieszczenie wszystkich nakryć jednocześnie, możemy każdorazowo nowe sztućce podawać z kolejnym daniem.
Coś co poleca Anthea:
1. chleb tostowy przetnij na poł i zapiecz w piekarniku (możesz przechowywać je w puszcze przez dluuugi czas) podawaj jako chel, baaardzo oryginalne.
2. chleb tostowy przekrajaj na 4 części i rób mini kanareczki (ja polecam również kroić bagietke na małe części)
KiM
Wysłany: Pon 19:18, 14 Lip 2008
Temat postu:
Oto 10 najlepszych wskazówek jak prowadzić idealny dom. Jeśli się do nich zastosujesz także ty możesz się stać idealna panią lub panem domu.
1. Nie możesz prowadzić domu, który przypomina jeden wielki nieład, więc pierwszym krokiem, który powinnaś uczynić jest sprzątnięcie chaosu. Jeśli cos nie jest piękne, użyteczne lub naprawdę sentymentalne musisz się tego pozbyć. Cele charytatywne albo kosz- ty wybierasz!
2. Od tego się nie wymigasz- musisz czyścić. Ludzie, którzy mówią: „w moim domu jest lekki nieporządek, ale wszystko jest czyste” mówią głupstwa! Nie można mieć czystego domu jeśli nie jest usprzątany.
3. Zmień swój dom w miejsce do którego zawsze chcesz wracać. Patrz na swój dom z estetycznego punktu widzenia. Przemeblowanie, dodanie jakieś świeczki lub zrobienie nawet malutkich zmian może naprawdę zrobić różnice.
4. Prowadź dom jak mały interes i traktuj go z tą samą powagą. Jeśli w między czasie pracujesz jest to oczywiście trudniejsze niż bycie pełnoetatową panią domu. Jeśli jesteś panią domu bądź z tego dumna.
5. Przechowywanie jest ważne. Jeśli masz poduszki, które używasz tylko latem lub koc, który używasz tylko zimą, zawsze musisz je mieć gdzieś przechowane. Spróbuj opakowań próżniowych. Wiklinowe koszyki są idealne do przechowywania. Jeśli wszyscy wiedzą co gdzie jest pochowane nie musisz tracić czasu, aby to znaleźć.
6. Pomyśl o tym jak prowadzisz dom. Czy mogłabyś to robić lepiej? Dlaczego mężczyźni pomimo tego, że wszystkie środki czystości znajdują się w szufladzie w garderobie myją buty w kuchni? Bądźmy praktyczni.
7. Chodzi także o pracę zbiorową. Dzieci od pewnego wieku mogą przynieść naczynia do kuchni czy pościelić łóżka. Pierwszą rzeczą jest wyznaczenie pracy, nie próbuj robić wszystkiego sama/sam bo nie dasz rady!
8. Nie używaj zbyt wiele produktów czyszczących, zanieczyszczają środowisko. Spróbuj czyścić octem. Do czyszczenia okien i luster możesz użyć gazety zwilżonej wodą i octem.
9. Unikaj marnotrawstwa. Jeżeli pozostanie Ci połówka cytryny włóż ja do zmywarki. To doda połysku naczyniu.
10. Różnego rodzaju papiery (rachunki, karty gwarancyjne, ubezpieczenia) są bardzo ważne więc dbaj o nie!
KiM
Wysłany: Pon 19:17, 14 Lip 2008
Temat postu:
Porady:
1. Używaj woreczki na delikatne rzeczy.
2. Pudełko z soda w lodówce zabije zapach. Wymieniaj go co miesiąc. (polecam rowniez szklanke z octem... rownież zabija zapach)
3. Pióra do odkurzania spsikuj wodą, dzięki temu będą zbierać kurz, a nie rozniecać go.
4. Na wyjazdy używaj przezroczystych pudełek do bielizny.
5. Na przyjęciach, nie używaj zapachowych świec
6. Pralka nie powinna być pełna, gdy zapraszasz znajomych do kuchni.
KiM
Wysłany: Pon 19:16, 14 Lip 2008
Temat postu:
Oszczędne pranie:
Energie elektryczną podczas prania oszczędzimy, jeśli:
1. Włączymy funkcje prania oszczędnego
2. Wybierzemy jak najniższą temperaturę prania; większość proszków działa optymalnie przy 40 stopniach
3. Uruchomimy pralkę dopiero wtedy, gdy zapełnimy cały bęben. Wystrzegamy się jednak przeładowania bębna.
PLAMY:
piwo- zaplamiona tkaninę moczymy w czystym occie i, w razie potrzeby, w proszku enzymatycznym
trawa- czyścimy alkoholem z dodatkiem wody z solą
wino- plamę natychmast posypujemy solą, aż do wchłonięcia całego płynu, następnie tkanine moczymy przez pół godziny w zimnej wodzie. Plamy z białego wina na obrusie lub tapicerce powinny zniknąć po przetarciu mokrego miejsca 90% czystym alkoholem, a potem wodą.
pożółknięta bielizna- zamaczamy ją na całą noc w zsiadłym mleku, a potem pierzemy jak zwykle
PRASOWANIE (nie znam osoby, która to kocha...)
1. kupując żelazko, wybieramy jak najlepszy model. Im bardziej tego nie lubimy tym lepsze powinno być żelazko.
2. zadbajmy o wlasciwe oswietlenie miejsca, w ktorym prasujemy, oraz o jego dobra wentylacje (i tv :P)
3. posortujmy przygotowana odziez do prasowania wedlug temperatury, rozpoczynamy od materialow delikatnych, przechodząc do coraz większej temperatury
4. białe i jasne materialy prasujemy na prawej stronie, ciemne na lewej. Jedwabie naturalne i sztuczne prasujemy na lewej stronie, a adamaszki najpierw delikatnie na prawej, potem na lewej.
5. prasowanie zaczynamy od kołnierzy, mankietów lub pasków
6. polecam rowniez dostępne w drogeriach wody do prasowania... są one zapachowe i świetnie ułatwiaja prasowanie... :):)
Co do składania odziezy w szafkach stosuj zasadę kolorów, tzn. osobno ukladam koszulki biale i jasnokolorowe, osobno szare i czarne, osobno dzinsy i spodnie materialowe..itd Ale słyszałam o takim sposobie, aby rzeczy w szafie składać według zestawu, np te spodnie pasuja z tym i z tym czyli ukldam to obok siebie (potem szybciej można się ubrać) :):)
Wiadomosci z Bloga-perfekcyjna Pani domu.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin